Nieuw programmaonderdeel: Straatparade!

Straatparade; De Oranjevereniging introduceert een nieuw onderdeel op Koningsdag 2023: De Straatparade. De straatparade zal een vervanging zijn van de optocht van versierde karren en fietsen die voorheen op 26 april plaatsvond. De straatparade is een verzameling van bijvoorbeeld; versierde fietsen, karren, steltlopers, muziek en mogelijk nog veel meer. Niet alleen versierde karren of fietsen kunnen deelnemen aan de straatparade, maar iedereen met iets ludieks is welkom.  Sportverenigingen zijn ook van harte welkom. Alleen niet gemotoriseerde objecten kunnen meedoen. Deelname is niet gebonden aan leeftijd.

Op Koningsdag wordt de Vechtzomp te water gelaten, dit wordt opgenomen in het programma. Daarom is het thema dit jaar “Vechtbonken”, alles wat met water en/of de Vecht te maken heeft.

De drie meest originele deelnemers vallen in de prijzen. Karren en fietsen hoeven zich niet aan te melden, groepen vanaf 4 personen wel.

Aanmelden kan door naam en telefoonnummer voor 15 april te mailen naar

oranjeverenigingommen@outlook.com of via ons aanmeldformulier op de site.

Tijdstip en route; Opstellen straatparade om 13.00 uur op de Vechtkade, aan de kant van het Paviljoen. Daar krijgt elke deelnemer een startnummer en wordt er gejureerd. Om 14.00 uur vertrekt de parade, de route is ca. 2,5 kilometer lang. De straat parade eindigt, naar verwachting rond 15.00 uur, op het Feestterrein aan de Oranjesteeg. Waar ook de prijsuitreiking zal zijn.

Voor de meest actuele informatie over Koningsdag en de activiteiten kijk op onze website https://www.oranjeverenigingommen.nl