Alles over de aubade

Opening Koningsdag: de Aubade

En dan is het zover: Koningsdag 2022. Deze dag willen we graag met u samen openen. Kinderen van de verschillende basisscholen worden met Amerikaanse schoolbussen opgehaald bij school, waarna zij zich verzamelen op het plein bij Het Hoefijzer, tegenover Oldenhaghen en De Hoekstee. Hier gaan de kinderen uit de bussen om zo volop mee te kunnen zingen met de liederen tijdens de aubade. Dit jaar geen vrachtwagens die de kinderen halen en brengen. In verband met veiligheidseisen is er gekozen om schoolbussen in te zetten.

Alice van den Nieuwboer, voorzitter van de Oranjevereniging, zal u welkom heten en daarna zal Burgemeester Hans Vroomen Koningsdag 2022 openen. De vlag wordt gehesen en het Wilhelmus wordt gezongen, naast de bekende liederen. De aubade wordt begeleid door muziekvereniging Crescendo en een aantal voorzangers van Popkoor Vocalicious uit Ommen. Om het extra feestelijk te maken zal Dansschool Studio 85 met een groep kinderen optreden en zullen zij het dansje van de Koningsspelen samen aan u presenteren.

Na afloop stappen de kinderen weer in de schoolbus en worden zij bij school afgezet.

American Schoolbus

Bron: www.americanschoolbus.nl

Onze originele Amerikaanse schoolbussen zijn echte blikvangers op de weg en opvallend bij bijzondere gelegenheden. Bijzonder leuk vervoer!

Onze opvallende gele Amerikaanse schoolbussen zijn onder andere geschikt voor: trouwvervoer, bruiloften, evenementen, jubilarisvervoer, parkeervervoer, personenvervoer, schoolreisjes of bijvoorbeeld groepsuitjes. American Schoolbus beschikt over maar liefst 9 Amerikaanse Schoolbussen en heeft daarmee de grootste vloot schoolbussen die goedgekeurd zijn voor personenvervoer. We kunnen gelijktijdig meer dan 400 passagiers vervoeren met bijzondere bussen en in totaal met onze normale luxe touringcars meer dan 1100 passagiers. Americanschoolbus.nl het Schoolbus verhuurbedrijf, voor het huren van een schoolbus.

Liedjes

Het is een traditie om de liedjes tijdens de aubade luidkeels mee te zingen. Wil jij weten welke liedjes op Koningsdag worden gezongen? Of ben jij op zoek naar de tekst? Klik dan op de button hieronder.