Alles over de aubade

Opening Koningsdag: de Aubade

De officiële opening van Koningsdag 2024: de aubade. Wij nodigen u graag uit om, samen met ons,

Koningsdag op een feestelijke manier te openen. Kinderen van verschillende basisscholen worden opgehaald met Amerikaanse Schoolbussen. Vorig jaar gaf dat een fantastisch straatbeeld en ook dit jaar zullen de bussen in grote getale weer aanwezig zijn om de kinderen van en naar de aubade te vervoeren.

De aubade wordt georganiseerd op het plein bij het Hoefijzer, tegenover verzorgingshuizen Oldenhagen en de Hoekstee. Over de rode loper betreden de kinderen het terrein en hebben de ouders de moge- lijkheid om even een foto te schieten van dit bijzondere moment. Zodra alle kinderen op het terrein
zijn gearriveerd, zullen we meezingen met de liederen tijdens de aubade. Rico Magsino, de nieuwe voorzitter van de Oranjevereniging, zal u welkom heten. Daarna opent Burgemeester Hans Vroomen Koningsdag 2023. De vlag wordt gehesen en het Wilhelmus wordt gezongen. Dit alles onder begeleiding van muziekvereniging De Bazuin.

Maar dat is niet het enige. De voorzangers van Popkoor Vocalicious uit Ommen begeleiden ons en dansschool Studio 85 zal weer aanwezig zijn voor een spectaculaire act, zij voeren ook het dansje van de Koningsspelen uit, samen met alle aanwezige kinderen.

Na afloop stappen de kinderen weer in de schoolbus en worden zij bij school afgezet.

American Schoolbus

Bron: www.americanschoolbus.nl

Onze originele Amerikaanse schoolbussen zijn echte blikvangers op de weg en opvallend bij bijzondere gelegenheden. Bijzonder leuk vervoer!

Onze opvallende gele Amerikaanse schoolbussen zijn onder andere geschikt voor: trouwvervoer, bruiloften, evenementen, jubilarisvervoer, parkeervervoer, personenvervoer, schoolreisjes of bijvoorbeeld groepsuitjes. American Schoolbus beschikt over maar liefst 9 Amerikaanse Schoolbussen en heeft daarmee de grootste vloot schoolbussen die goedgekeurd zijn voor personenvervoer. We kunnen gelijktijdig meer dan 400 passagiers vervoeren met bijzondere bussen en in totaal met onze normale luxe touringcars meer dan 1100 passagiers. Americanschoolbus.nl het Schoolbus verhuurbedrijf, voor het huren van een schoolbus.

Liedjes

Het is een traditie om de liedjes tijdens de aubade luidkeels mee te zingen. Wil jij weten welke liedjes op Koningsdag worden gezongen? Of ben jij op zoek naar de tekst? Klik dan op de button hieronder.