Alles over de Straatparade

Route Straatparade

Hier komt de route van de straatparade

Meerijden? Dat kan!

In 2024 gaat de straatparade (met o.a. versierde fietsen en karren) toch weer plaatsvinden op de avond voor Koningsdag, 26 april.

De straatparade is een verzameling van bijvoorbeeld; versierde fietsen, karren, steltlopers, muziek en mogelijk nog veel meer. Niet alleen versierde karren of fietsen kunnen deelnemen aan de straatparade, maar iedereen met iets ludieks is welkom.  Sportverenigingen zijn ook van harte welkom. Alleen niet gemotoriseerde objecten kunnen meedoen. Deelname is niet gebonden aan leeftijd.

De parade gaat door en om het centrum van Ommen. De start is ook in het centrum, waar de parade ook zal eindigen. De horeca zal ook een  bijdrage leveren aan de straatparade.

De meest originele deelnemers vallen in de prijzen. Karren en fietsen hoeven zich niet aan te melden, groepen vanaf 4 personen wel.

Aanmelden kan door naam en telefoonnummer voor 15 april te mailen naar

oranjeverenigingommen@outlook.com of via ons aanmeldformulier op de site.

Tijdstip en route; Opstellen straatparade om 18.15 uur achter de Hervormde Kerk

Daar krijgt elke deelnemer een startnummer en wordt er gejureerd. Om 19.00 uur vertrekt de parade, de route is ca. 2,5 kilometer lang. De straatparade eindigt, naar verwachting rond 20.30 uur, bij het Vechtpodium. Waar ook de prijsuitreiking zal zijn.

Meld je aan