Alles over de optocht

Meerijden? Dat kan!

Vul hiernaast het formulier in en wij nemen contact met jullie op. Weten wat de kaders zijn waarbinnen deelgenomen kan worden in de optocht? Klik dan op onderstaande button.

Helaas gaat de optocht wegens corona perikelen in 2022 niet door

Wat is de optocht?

Al jaar en dag staat Koningsdag in Ommen bekend om de folkorische optocht die elk jaar wordt georganiseerd. Wat maakt deze optocht dan zo speciaal? De verbondenheid die alle betrokken laten zien om fantastische creaties te bouwen en mee te laten rijden tijdens de optocht.

Dwars door het centrum en over de Vechtbrug van Ommen verzamelen zich duizenden mensen om de optocht te aanschouwen. Het deelnemersveld is erg divers, van buurtschappen tot sportverenigingen, van scholen tot sponsoren. En van nostalgische voertuigen tot versierde karren en fietsen. Alles onder begeleiding van diverse muziekkorpsen.

Al jaar en dag is dit het pronkstuk van Koningsdag en blijft elke Ommenaar binnen de stadsgrenzen om de optocht te aanschouwen. Verbondenheid staat voorop, en dat leidt tot een fantastisch festijn.

Meedoen aan de optocht? Vul hieronder het formulier in