Ommen geniet van Koningsdag!

Door alle geldende maatregelen was er dit jaar maar een Koningsdag evenement wat doorgang kon vinden in Ommen: De versierde straten.

Een ongelofelijk aantal van 25 deelnemende straten had zich opgegeven bij de Oranjevereniging waardoor het een enorme puzzel werd hier een passende route van te maken. Dat dit gelukt was bleek wel uit de honderden mensen die de route per fiets, te voet of met de auto af legden. Onderweg werd er genoten van de “trip down memory lane” , een “boerencamping”, “omdenken” en een terugblik op het afgelopen corona jaar.
Onderweg hingen er op verschillende plekken langs de route kroontjes die geteld moesten worden. Onder de juiste inzendingen zijn 5 Ommer cadeaubonnen verloot. Het totaal aantal kroontjes was 54, niet geheel toevallig ook de leeftijd van Koning Willem Alexander.

Aangevuld met een draaiorgel, verschillende ballonnenbogen en muziek, en een confettikanon in de, tot Oranjesteeg omgedoopte Koesteeg werd Koningsdag 2021 in Ommen toch een enorm succes!

Om 19.15 in de avond werd ter afsluiting live op het Facebookkanaal van de Oranjevereniging Ommen de prijzen uitgereikt aan de versierde straten, dit werd live in de winnende straten gedaan.

De 3e prijs was voor de Veldschutters met als thema: “Trip down memory lane”.

De 2e prijs was voor de Jan Sluijterstraat met als thema “Olympische sporten”.

De 1e prijs werd gewonnen door de Alteveerweg met als thema: “na een jaar met corona stoeien snakken wij naar barbeknoeien””.  Zij mogen de Jan Steen wisselbokaal volgend jaar verdedigen!

Alle 3 straten werden verrast met een extra geldprijs boven op het startbedrag. De Oranjeverenging bedankt al haar leden, de deelnemende straten en de deelnemers aan de fietstocht voor hun enthousiasme en inzet en voor het respecteren van de geldende coronamaatregelen. Hierdoor werd het een fantastische dag en hopen we dat we volgend jaar elkaar weer zien op het feestterrein aan de Koesteeg/Oranjesteeg in Ommen!