Koningsdag 2021 in Ommen

Dit jaar worden op Koningsdag in Ommen een aantal leuke activiteiten georganiseerd. We kunnen niet samen naar de jaarlijkse grote optocht kijken, maar u kunt wel wat doen en bekijken!

Uitzending VechtdalTV
In samenwerking met Vechtdal TV is er een Koningsdag uitzending gemaakt. Dit is afgestemd op het landelijke Koningsdagprogramma en zal gedurende de dag herhaald worden. Ook zijn er beelden van de Koningsspelen 2021 op de verschillende scholen en er zullen films van optochten en activiteiten voorgaande jaren uitgezonden worden.
De uitzending wordt om 10.00 uur geopend door de burgemeester en de voorzitter van de Oranjevereniging. Aansluitend wordt de vlag gehesen bij het gemeentehuis en het Wilhelmus gespeeld. Aan alle inwoners van Ommen de oproep om massaal te vlaggen.

Fietsroute versierde straten
Er wordt een route uitgezet die u op eigen initiatief kunt volgen. Deze wordt aangegeven met oranje pijlen. Geniet tijdens de route van de prachtige versierde straten en langs het traditionele feestterrein De Koesteeg die dit jaar speciaal is omgetoverd tot ‘Oranjesteeg’. Tussen 11.00 uur en 17.00 uur zult u al fietsend, verrast worden met muziek, slingers, toeters en bellen. Overigens kan de route buiten deze tijden natuurlijk ook gefietst of gereden worden. Er is geen start of eind punt, u volgt de oranje pijlen. Op de website www.oranjeverenigingommen.nl staat een afbeelding van de route.
De route is ook met de auto te rijden. Hiervoor gelden de oranje pijlen niet, kies dan de volgorde van de deelnemende versierde straten.

Tel de kroontjes en win
Er is voor de kinderen van de basisschool een speciale prijs te winnen. Langs de route zijn speciale kroontjes opgehangen. Tel het aantal kroontjes en mail dit in voor 30 april naar  oranjeverenigingommen@outlook.com

Voor de meest actuele informatie verwijzen wij naar de website van de Oranjevereniging www.oranjeverenigingommen.nl Facebook en Instagram.

Deelnemende straten
De Koesteeg, Prins Bernardstraat, Sandbergstraat, Sperwer, Watersnip, Waterhoen, Fuut, Merelstraat, Goudvinkstraat, Wethouder Petterweg, Jan Sluijterstraat, van Ostadestraat, van der Helstraat, Rembrandtstraat, Nicolaas Maesstraat, Alteveerweg, Lantheer, Veldschutters,  (via de Elzenhoek) Wilgenstraat, Koekoeksbloemstraat, Korenbloemstraat, Dotterbloempad, Klaverpad, Pinksterbloemstraat, (via Inloophuis aan Haven Oost), Hardenbergerweg, (via de Hoekstee), Lodderholt.